De wonderbaarlijke wereld van ” Lappenklaas “.

SAM_0067

Toen ik zo’n twee jaar geleden op ontdekkingstocht door de Zaanstreek was kwam ik op een smal weggetje wat mij naar de begraafplaats in Westzaan bracht. Deze straat heet de dolfijnstraat , en is een doodlopende straat ,aan het begin aan de rechterzijde bevind zich het bos van Klaas.

Daar ik geen geboren Zaankanter ben heb ik mij laten vertellen dat Klaas met stoffen op de Zaandamse markt stond en daar de bijnaam” Stoffenklaas “aan over had gehouden. Nou Klaas is niet meer onder ons maar het bos wat hij heeft achter gelaten maakte mij toch wel zo nieuwsgierig dat ik besloot maar eens te gaan rondneuzen. De wereld waar ik toen in kwam liet niets (of misschien wel juist alles) aan de verbeelding over.

Stoffenklaas kon er wat van!. SAM_0056 SAM_0059

Bekijk foto’s in groot formaat door erop te klikken.

 

morgen deel 2 van de ontdekkingsreis door de Zaanstreek met nog meer kunst van Stoffenklaas.

6 Comments

    1. Hoi Lenette, Zelf was ik mijn hond daar aan het uitlaten , ik had het in eerste instantie niet eens door aangezien er geen hek was maar volgens mij is het privë .,Maar vanaf de openbare weg is er ook wel het één en ander te zien!.

  1. Vandaag ben ik eens even gaan kijken en nu er nog niet zo veel groen is valt er idd nog wel het een en ander te zien. Zou het niet leuk zijn om te vragen of ze de tuin open zouden willen stellen tijdens het opentuinenweekend?

Reacties zijn gesloten.